F
"Fragonard, Freud, Fautrier, F.C ,des grands ""F"""
anonyme
|
face
Face au marché, l'art est il plus fort ou plus faible?
anonyme
|
fac-similé
Fac-similé : reproduction identique d'un tirage
anonyme
|
fantastique
Frêle frontière entre le fantastique et le surréalisme
anonyme
|
fauvisme
Les fauves sont lachés! Le fauvisme était né!
anonyme
|
FAUX
Le faux résiste mal à une réelle expertise
anonyme
|
ferronnerie
La ferronnerie : sculpture du fonctionnel
anonyme
|
figuratif
Le figuratif se rapprochait avant de la réalité , aujourd'hui il faut qu'il se rapproche de la photo
anonyme
|
filtre
Le filtre d'un objectif doit donner le nectar d'une photo
anonyme
|
fini
Une œuvre peut être finie mais jamais terminée
anonyme
|
fixatif
Le fixatif en art est le gel en coiffure
anonyme
|
flou
Le flou n'a pas de demi mesure : il prouve soit le talent soit la médiocrité
J-A-A
|
foi
Avoir la foi c'est peindre sans cote, sans reconnaissance, sans marchand et sans collectionneur
J-A-A
|
fondu
Le fondu est à la vidéo ce que le flou est à la photo
anonyme
|
french-cancan
Le french-cancan a souvent salué la fin d'un dessin de Toulouse-Lautrec
anonyme
|
freud
Freud aurait fait peindre sous hypnose , Il serait intéressant de recommencer l'expérience
J-A-A
|
fusain
Le fusain est le meilleur moyen d'expression du caricaturiste
anonyme
|
futuriste
Etre futuriste c'est appartenir au passé
J-A-A
|
forme
Le dessin n'est pas la forme,il est la manière de voir la forme
E.Degas
|
fantasme
La peinture c'est comme le fantasme , on en profite ou non mais faut pas chercher à comprendre..
J-A-A
|
femme
L'art est comme la femme. Nul besoin de comprendre pour aimer
J-A-A
|
fauteuil
Je rêve d'un art apaisant, lénifiant, pur, équilibré, un calmant cérébral.....un peu comme un bon fauteuil.
H.Matisse
|
fumier
L'art est comme la nature. C'est du fumier que sort le meilleur.
SERVITEUR
|
F
Fragonard, Freud, Fautrier, great “F”s
NULL
|
Face
In the face of the market, is art stronger or weaker?
NULL
|
Facsimile
Facsimile: the identical reproduction of a printing
NULL
|
Fade in-fade out
Fade in-fade out is to video what blur is to photography
J-A-A
|
Faith
To have faith is to paint without a valuation, without recognition, without a dealer and without a collector
J-A-A
|
Fake
A fake does not easily survive a real expert’s examination
NULL
|
Famous
To be in a museum, in the Akoun and if possible dead: a possibility to be famous
J-A-A
|
Fantastic
There is a thin dividing line between the fantastic and the surreal
NULL
|
Fantasy
Painting is like a fantasy, you take advantage of it or you do not, but do not try to understand…
J-A-A
|
Fauvism
The big cats (fauves) have been set loose! The Fauvist school was born!
NULL
|
Feeling
The real is part of art, feeling completes
C. Corot
|
Fellow student
The fellow student (Fr: condisciple) is above all a disciple
J-A-A
|
Festival
A festival rarely announces canvases from masters
NULL
|
Figurative
Before figurative art was approaching reality, now it needs to approach photography
NULL
|
Figurative art
Figurative art: near to photography before it existed
NULL
|
Film
Film: object of memory
NULL
|
Filter
The filter of an objective must give the nectar of a photograph
NULL
|
Fine arts
The fine arts: a pleonasm
NULL
|
Finished
A work can be finished but never complete
NULL
|
Five
Five on me the fifth of August 2002
Webmaster Akoun.com
|
Fixative
The fixative in art is like gel for hair styling
NULL
|
Flesh
If I were a painter, my favourite colour would be that of flesh
J-A-A
|
Forger
The art forger should be punished in the same way as the bank note one
NULL
|
Form
Drawing is not form, it is the manner of seeing form
E.Degas
|
Frame
The frame is to a painting what the carpeting is to a room
J-A-A
|
French cancan
The French cancan has often greeted the end of a drawing by Toulouse-Lautrec
NULL
|
Freud
Freud would have made people paint under hypnosis, it would be interesting to repeat that experiment
J-A-A
|
Fruit
Man only leaves behind him the fruit of his idleness. The artist does not
Frédéric Dard, J-A-A
|
Futurist
To be a futurist is to belong to the past
J-A-A
|
femme
Toutes les femmes sont perfides, artificieuses, vaniteuses, curieuses et dépravées, l'homme est encore pire. Mais le sublime c'est l'union de ces deux êtres si imparfaits et si affreux.
A. de Musset
|